Założenie sklepu internetowego np. tani sklep fotograficzny może wydawać się z pozoru bardzo proste. Faktycznie, koszta rozpoczęcia takiego biznesu w sieci niż w „realu” są o wiele mniejsze. Jednak nie znaczy to, że ich nie ma w ogóle. Wszystko zależy od tego jak duży ma być nasz sklep i w jakiej branży ma działać. Całkiem inne będą koszta dla dużego supermarketu internetowego, a całkiem inne dla małego sklepu hobbystycznego, np. z akcesoriami turystycznymi. Trzeba jednak pamietać, ze założenie sklepu jest znacznie prostrze niż dotarcie z nim do potencjalnych klientów czyli jego wypromowanie. Kupując sklep internetowy sugerujemy wybór skryptu zawierający moduł programu partnerskiego zwanego też programem afiliacyjny,m.


Minimalne koszta założenia sklepu internetowego oscylują w granicach tysiąca złotych. Górnej granicy nie ma. Należy również doliczyć do tego koszta marketingu. Tutaj wszystko zależne jest od tego czy sami się tym zajmiemy, czy też zlecimy to specjalistom. Jeśli prowadzimy mały sklepik to możemy sami go promować na forach, robić podstawowe działania seo itd. W przypadku większych projektów takie coś traci sens, pojawia się konieczność zlecenia działań marketingowym odpowiednim firmom.


Do tego należy doliczyć koszt zakupu towaru oraz świadomość, że nasz sklep zacznie przynosić jakiekolwiek dochody dopiero po kilku miesiącach funkcjonowania. Chyba, że mamy bardzo duże nakłady na marketing, co tyczy się zaledwie ułamka wszystkich handlarzy internetowych.